Des del gener fins al maig el punt d’atenció al ciutadà del consistori ja havia atès prop de 9.800 persones, quan tot l’any 2023 va atendre 18.878 ciutadans

 

El servei d’atenció telefònica de l’OAC 360 va atendre a més de 9.300 consultes, de les quals un 86% era per sol·licitar cita prèvia per fer tràmits presencials a l’Ajuntament

 _____________________________________________________________________________

El Servei d’Atenció Ciutadana (SAC) de Salt atén de mitjana prop de 2.000 consultes mensuals presencials a la seva oficina situada al mateix Ajuntament de Salt. Això ha fet que des del principi d’any i en els primers cinc mesos de 2024, el servei ja hagi atès a 9.789 ciutadans, el que suposa que de mitjana s’atenen a 1958 ciutadans cada mes. Tot i això, els mesos de gener, abril i maig s’han superat les dues mil atencions, amb el rècord situat en el mes d’abril quan es van atendre un total de 2051 persones.

Aquestes xifres suposen un augment del nombre d’atencions respecte a l’any 2023. Durant l’any passat les atencions presencials al SAC es van situar en les 1657 al mes, mentre que si en els primers cinc mesos d’any el nombre d’atencions s’ha situat en les 1958, suposa un creixement del 18,1%, respecte a la mitjana mensual registrada el 2023.

Alguns dels tràmits que es fan al Servei d’Atenció Ciutadana s’organitzen a través de la cita prèvia per garantir una millor atenció al ciutadà, tot i això, més d’un 17% de les atencions realitzades aquest 2024 s’han fet sense cita prèvia, ja sigui perquè són tràmits de fàcil resolució o alguns que requereixen prioritat a nivell administratiu. Així, entre gener i maig es van fer prop de 1.700 atencions a ciutadans que arribaven al SAC sense cita prèvia.

Per tràmits, la sol·licitud dels volants d’empadronament segueix sent el més habitual i ha acaparat el 64% dels tràmits que han fet des del SAC durant els primers cinc mesos de l’any, una petició que s’ha repetit pràcitament en 6.300 ocasions. Un altre tràmit habitual al municipi per l’alta mobilitat de la població són les altes de padró. Durant l’any passat, es van fer més de 3.000 altes de padró, per bé que per contra també es van fer més de 2.200 baixes.

També OAC 360 i ‘Truca’m’

El consistori de Salt també té la possibilitat que els ciutadans rebin ajuda i assessorament per realitzar tràmits via telefònica a través del servei OAC 360. Aquest servei va atendre més de 9.300 trucades durant el 2023, de les quals un 86% van ser per sol·licitar cita prèvia, mentre que un 13,1% més van ser per rebre ajuda en algun tràmit durant la tarda, quan l’oficina presencial ja té tancat.

Si s’analitza quin tràmit volia efectuar el ciutadà a través del servei d’OAC 360, el tràmits de padró van acabar suposant tres de cada quatre consultes, en concret, un 78%, amb l’alta de padró o l’obtenció de volants i documentació com a tràmits principals.

El consistori de Salt també té en funcionament el servei ‘Truca’m’ on el ciutadà omple un petit formulari amb les seves dades i indica la franja horària que li aniria millor rebre la trucada per poder resoldre els dubtes o fer l’assessorament corresponent. El formulari es troba en el següent enllaç:

https://adtende.es/salt/

A tenor de les xifres extretes de l’informe d’utilització del Servei d’Atenció a la Ciutadania, l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, ressalta que “el servei és un referent per tota la població i els treballadors del servei realitzen una tasca molt important perquè els saltencs i saltenques puguin obtenir la documentació o realitzar el tràmit que precisen en cada cas”. A més, Viñas afegeix “cada cop més ciutadans precisen passar pel SAC per algun tràmit i això es reflecteix amb les dades d’aquests primers mesos del 2024 que s’han atès més ciutadans”.

Per la seva banda, la regidora de Serveis Generals, Cristina Alarcón, també agraeix “la tasca dels tècnics del servei que atén de manera directe la ciutadania i són la primera finestra sovint on van els saltencs i saltenques”. En aquesta línia, Alarcón també emfatitza “l’existència de serveis com l’OAC 360 i el ‘Truca’m’ que són dues finestres més obertes a la ciutadania per poder rebre ajuda i assessorament pels dubtes i tràmits que vulgui fer el veí o veïna”.